Handig om te weten

Wegblijftarief

Het is voor iedereen erg vervelend als een patiënt niet op een afspraak verschijnt. Het betekent dat er op dat moment niet iemand anders geholpen kan worden. Dit geldt voor alle afspraken, dus ook voor een afspraak bij assistente of POH-GGZ of POH-somatiek. Daarom zullen wij een wegblijftarief hanteren.

Dat betekent dat wij bij niet verschijnen zonder af te bellen, of bij afbellen na 9.00 uur dezelfde dag, kosten bij u in rekening zullen brengen. U krijgt dan een rekening thuisgestuurd. Wij hopen op uw begrip hiervoor.

Passant

Een passant is iemand die niet is ingeschreven in de praktijk van de huisarts, die hulp van spoedeisende aard nodig heeft. De verzekering vergoedt in principe dus alleen de rekening van een passant, als het om een spoedgeval gaat en de patiënt geen eigen arts in de buurt heeft.

In onze praktijk betaalt u als passant contant / per pin voor het consult. Na betaling ontvangt u een factuur. Deze kunt u dan bij de verzekering indienen met het verzoek het consult aan u terug te betalen.

Niet-verzekerden

Als u als patiënt bij ons ingeschreven staat, maar bij controle in het landelijk systeem van verzekeraars niet bekend bent, betaalt u vooraf de assistente voor het consult. Na betaling ontvangt u een factuur. Deze kunt u dan bij de verzekering, als u die toch heeft, indienen met het verzoek het consult aan u terug te betalen.